Polityka cen transferowych - Podatki

Polityka cen transferowych - Podatki dokumentacja cen transferowych 2017
orstw. Stosowanie odpowiedniej polityki cen transferowych, może znacząco wpłynąć na zobowiązania w podatku dochodowym przedsiębiorstw, szczególnie gdy członkami grupy są przedsiębiorstwa z krajów o różnorodnych systemach podatkowych. Spółka A sprzedaje w kraju A towar importowany z kraju B, gdzie posiada spółkę córkę ? Spółkę B. Wartość rynkowa towaru dostarczanego przez spółkę B to 250 000 EUR, a cena dla ostatecznego odbiorcy to 500 000 EUR. W kraju A podatek dochodowy wynosi 20%, gdy w kraju B wynosi on 10%.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ceny_transferoweCeny_transferowe Przykład i kilka faktów z WikipediiW przedstawionym przykładzie, zastosowanie świadomej polityki cen transferowych może oznaczać dla grupy oszczędność w wysokości 20 000 EUR. Aby ograniczyć ryzyko przerzucania dochodów za pomocą cen transferowych, państwa nakładające wysokie zobowiązania podatkowe wprowadziły do swoich systemów uregulowania nakładające na przedsiębiorstwa obowiązek ustalania cen transferowych na poziomie zgodnym z cenami rynkowymi. W większości krajów należących do OECD, przedsiębiorstwa są zobowiązane przygotowywać specjalną dokumentację, udowadniającą zgodność danej ceny transferowej z cenami rynkowymi.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ceny_transferoweDoskonale prowadzona księgowość Prowadzenie firmy wcale nie musi być trudnym zadaniem, jeżeli wiemy, jak to zrobić, by tak właśnie było. Okazuje się, że wielu przedsiębiorców męczy się z prowadzeniem własnej księgowości i choć czasem rozmyślają oni o tym, co zrobić, by w końcu pozbyć się problemów z nią związanych, a przy okazji zrezygnować z ponoszenia niepotrzebnych kosztów, to jednak mało kto tak naprawdę decyduje się na bardzo dobry i jakże właściwy krok jakim jest przekazanie księgowości w ręce pracowników biura rachunkowego. Oni jak nikt inni potrafią pracować szybko i niezawodnie w tej dziedzinie. Ponadto taki krok sprawi, że oszczędzimy sobie wynagradzania dodatkowych pracowników, wynajmowania powierzchni biurowej oraz zakupu sprzętu, na którym pracują księgowi. Pomyślmy o tym wszystkim czym prędzej.

© 2019 http://podatki.zarzadzanie.szczecin.pl/